اینترنت پرسرعت آسیاتک

ورود به سایت رسمی آسیاتک قم

ثبت نام اینترنت پرسرعت

مشاهده لیست قیمتها

شارژ آنلاین سرویس

مشاهده ریز مصرف اینترنت

خدمات ویژه آسیاتک

راهنمای انتخاب سرویس اینترنت پرسرعت

چه سرویسی با چه سرعتی !!!

برچسبی برای رهگیری اشیای گم‌شده

برچسبی برای رهگیری اشیا گم شدهیک شرکت در لندن برچسبی ارائه داده‌ که به اندازه یک سکه 10 پنسی انگلیسی است و با استفاده از جی‌پی‌اس، اشیا گمشده را رهگیری می‌کند.

ابزار TrackerPad که توسط شرکتی به همین نام ساخته شده، در درون محفظه انعطاف‌پذیر نرمی قرار دارد و وزن آن فقط 1.6 گرم اعلام شده است.

این سیستم با استفاده از یک چسب موجود در قسمت عقب به اشیایی متصل می‌شود که زیاد گم می‌شوند.

فناوری جدید دارای سیم‌کارتی است که با مرورگر TrackerPad ارتباط برقرار می‌کند و مرورگر نیز به نوبه خود اطلاعات مربوط به مکان جسمی خاص را به برنامه‌ نرم‌افزار همراه موجود بر روی گوشی هوشمند کاربر بازچینش می‌کند.

این برچسب با اسکن‌کردن یک کد منحصر‌به ‌فرد QR به نرم‌افزار متصل می‌شود و پس از اتصال، می‌توان برچسب‌هایی از این دست را برای ارجاع آسان به شیء خاص نامگذاری کرد.

هنگام استفاده از نرم‌افزار، امکان انتخاب‌کردن پد TrackerPad که به شیء خاصی اشاره دارد و مشاهده مکان آن بر روی نقشه برای کاربر وجود دارد.

باتری سیستم TrackerPads بسته به میزان گزارش‌شدن مکان اشیای گمشده، دارای طول عمر هفت روز است.

پدهای TrackerPads با استفاده از شارژر بی‌سیم شارژ می‌شوند و زمانی که پد بر روی بخش فوقانی شارژر قرار می‌گیرد، کاربر با استفاده از برنامه نرم‌افزاری پیغامی را بر روی گوشی دریافت می‌کند مبنی بر این که فرآیند شارژشدن آغاز شده است.

گفته می‌شود این ابزار ضدآب بوده و می‌توان به طور مکرر از آن استفاده کرد. زمانی که چسبندگی این سیستم از بین برود، سطح چسبناک باید در آب گذاشته شود تا دوباره فعال شود.

گفته می‌شود این فناوری ماه دسامبر عرضه می‌شود.

منبع

معرفی ۱۰ تبلت ویندوزی

با ورود ویندوز ۸.۱، تبلت های ویندوزی از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری بهتر از قبل شده و با اضافه کردن کیبورد نقش یک لپ تاپ جمع و جور را برای شما ایفا می کنند.


در این مقاله سعی می کنیم ۱۰ تبلت ویندوزی مناسب حال شما معرفی کنیم که از رنج ۸ تا ۱۱ اینچ را در بر می گیرند و برخی با داشتن قلم دیجیتال، برخی کارهای لمسی را برای شما راحت می سازند.

تبلت های جدیدتر از پردازنده هاسول اینتل بهره می برند که عملکرد بهتر و عمر باطری بالاتری دارند. (در اینجا تبلت مبتنی بر ARM نمی بینید تا هنگام مقایسه بهتر بتوان ویژگی ها را کنار هم قرار داد.)

Microsoft Surface Pro 2

مایکروسافت سرفیس پرو ۲ جدیدترین تبلت ویندوزی عرضه شده از سوی مایکروسافت است که قدرتمند بوده و برای کسانی که دنبال لپ تاپ جمع و جور می گردند پیشنهاد می شود به جای لپ تاپ ، از این تبلت استفاده کنند.

سایز ۱۰ اینچی داشته و قیمت از ۸۹۹ دلار به بالاست. قلم دیجیتال داشته و مشخصات آن شامل: پردازنده هاسول Core i۵/ بین ۴ تا ۸ گیگ رم/ ۱۰.۶ اینچ نمایشگر با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل/ ویندوز ۸.۱ پروفشنال/ دو دوربینه جلو و عقب ۰.۹ مگاپیکسل با ضبط ویدئویی ۷۲۰p/ بین ۶۴ تا ۵۱۲ گیگ حافظه/ یو اس بی سه/ میکرو اس دی کارت/ پورت نمایش مینی/ بلوتوث ۴/ وای-فای/ باطری بین ۸ تا ۹ ساعت/ ابعاد ۱۰.۸۱ در ۶.۸۱ در ۰.۵۳ اینچ/ ۹۰۷ گرم است.
ادامه مطلب را ببینید

ادامه نوشته

۱۰ نکته مهم و کاربردی در مورد Windows ۸

دنیای فناوری اطلاعات: اگر شما هم به تازگی ویندوز خود را به ویندوز ۸٫۱ تغییر داده اید ، بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید . در واقع افرادی که تا الان از ویندوز ۷ یا ۸ استفاده می کردند و به تازگی به این نسخه از ویندوز ارتقا یافته اند خیلی از تغییراتی که در این ویندوز نسبت به نسخه های قبلی وجود داشته است را نمی دانند . با ما همرا باشید تا ۱۰ نکته ی مهم که قبل از کار با این ویندوز باید بدانید را در اختیار شما قرار دهیم .

اولین نکته این است که در این نسخه یعنی ویندوز ۸٫۱ ، آپشن های دسکتاپ به طور پیش فرض فعال نیستند و شما باید خودتان آنها را فعال کنید . یکی از تغییرات اصلی که در این نسخه از سیستم عامل ویندوز به وجود آمده است این است که دکمه ی استارت به ویندوز بازگشته است و همین موضوع یک سری تغییرات اساسی در این سیستم عامل به وجود آورده است .

اگر شما می خواهید مستقیما به دسکتاپ رفته و از نمایش برنامه ها و اپلیکیشن های سیستم هنگامی که موس را به گوشه ی بالا سمت راست می برید ، جلوگیری کنید ، باید این تغییرات را خودتان اعمال کنید .برای این کار باید به این صورت عمل کنید که روی taskbar کلیک راست کرده و گزینه ی Properties را بزنید و در قسمت Navigation این تغییرات را اعمال کنید .

دومین نکته در این مورد این است که در این سیستم عامل شما می توانید به دو روش سیستم خود را Shut Down کنید . هم به کمک فشار دادن کلید ویندوز به همراه X و هم از طریق راست کلیک کردن بر روی دکمه ی استارت که در این صورت یک منو برای شما باز خواهد شد . این منو در بر دارنده یک سری میانبر برای دسترسی به قسمت هایی است که شما از آنها استفاده های زیادی می کنید . این میانبرها شامل Control Panel ، Task Manager و File Explorer می باشند . در پایین این منو هم گزینه ی Shut Down وجود دارد که به کمک آن فقط با ۲ کلیک می توانید از محیط ویندوز خارج شوید .

ادامه مطلب را ببینید

ادامه نوشته

شرکت زیرساخت قیمت اینترنت بین‌الملل را ۳۵ درصد کاهش داد

شرکت ارتباطات زیرساخت قیمت اینترنت بین‌الملل را به میزان ۳۵ درصد کاهش داد.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، محمود خسروی معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام این مطلب افزود: این شرکت قیمت هر STM۱ اینترنت را از ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۲۴ میلیون تومان کاهش داد.


وی در ادامه توضیح داد :در طول دو سال گذشته این برای سومین بار متوالی است که شرکت ارتباطات زیرساخت قیمت اینترنت را برای وا گذاری اینترنت پرسرعت کاهش می‌دهد.

خسروی افزود : براساس مصوبه یکصدو هشتاد و یکمین جلسه کمیسیون تنظیم ارتباطات این کاهش قیمت، برای مشتریان شرکت ارتباطات زیرساخت که خدمات اینترنت پر سرعت به کاربرانشان واگذار می‌کنند، اعمال خواهد شد.

منبع

ورود در ۵ ثانیه

در دنیای امروز برخورداری از یک رایانه در منزل، یک رایانه در محل کار، یک یا دو تلفن همراه هوشمند و یک تبلت چندان عجیب نیست؛ زیرا بسیاری از کاربران فعالیت های روزمره و حتی امور شغلی خود را در گجت هایشان ذخیره کرده و این ابزارها جزو لوازم ضروری زندگی آنها به شمار می رود.

متاسفانه هرچه وابستگی انسان به این ابزارهای نوین فناوری بیشتر می شود، امنیت کاهش می یابد. در دنیای امروزی مهم ترین تهدید برای کاربران، خطرات امنیتی احتمالی است. یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران برای تامین امنیت خود در فضای مجازی با آن مواجه هستند، حفاظت از رمز عبورهای سرویس های مختلفی است که مورد استفاده قرار می دهند. برخی کاربران برای تمام سرویس های آنلاین خود یک رمز عبور مشابه را در نظر می گیرند، مبادا آن را فراموش کنند. برخی دیگر نیز رمزهای طولانی و پیچیده را انتخاب می کنند، اما برای فراموش نکردن آنها مجبورند همه رمزها را در یک فایل متنی ذخیره کنند که این فایل متنی می تواند با اولین دسترسی غیرمجاز به رایانه یا دستگاه هوشمند ایشان به سرقت بود.

این هفته قصد داریم ابزاری را به شما معرفی کنیم که نه تنها به شما کمک می کند رمزهای پیچیده و طولانی را برای سرویس های مختلف ایجاد کنید، بلکه در یک بانک اطلاعاتی بسیار امن نیز از آنها حفاظت می کند و در موارد نیاز نیز به طور خودکار رمز مورد نظر را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین این برنامه به شما کمک می کند در دستگاه های مختلف اعم از رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز، آی فون، آی پد و دستگاه های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید به مدیریت رمزها پرداخته و براحتی در هرجا بانک اطلاعاتی رمزهای ذخیره شده را در اختیار بگیرید.

ادامه مطلب را ببینید

ادامه نوشته

کاهش قیمت 10 درصدی اجناس فناوری/ مردم به امید کاهش قیمت‌ خرید نمی‌کنند

رییس صنف فناوران رایانه تهران درباره وضعیت بازار فناوری اطلاعات در کشور گفت: وضعیت بازار IT اصلا تعریفی ندارد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مهدی میرمهدی  اظهار کرد: در حال حاضر که هوا سرد است، بحث رفت و آمدها نسبت به گذشته دشوار شده و این موضوع به رکود بیشتر بازار فناوری اطلاعات در تهران دامن زد.

وی در ادامه علت نخریدن اجناس توسط مردم را اینگونه عنوان کرد: قرار است بخشی از دارایی ایران که بلوکه شده بود به کشور پرداخت شود. در صورت پرداخت این پول قیمت تمامی اجناس کاهش پیدا می‌کند. چون کالاهای فناوری اطلاعات از لحاظ اهمیت چندان ضروری نیستند، مردم به امید کاهش قیمت‌ها دست از خرید برداشته‌اند و این موضوع باعث رکود بازار IT در کشور شده است.

رییس صنف فناوران رایانه تهران با اشاره به کاهش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی اقلام IT مطرح کرد: درحال حاضر قیمت‌ها منصفانه بوده و ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به چند ماه گذشته کاهش داشته است.

میرمهدی در مورد اولویت ۱۰ کالاها که بخشی از کالاهای فناوری اطلاعات را تحت تاثیر قرار می‌دهد اظهار کرد: صنف IT به اولویت ۱۰ عادت کرده است. درحال حاضر کالاهایی که در اولویت ۱۰ قرار دارند با ارز آزاد وارد کشور می‌شوند و در صورت برداشتن کالاهای فناوری اطلاعات از اولویت ۱۰ قیمت این کالاها کاهش اندکی را تجربه می‌کند. درحال حاضر در کشور ما هرگونه کالای IT به وفور پیدا می‌شود و خوشبختانه در این زمینه با هیچ مشکلی رو به رو نیستیم.

وی همچنین در مورد مالیات این صنف گفت: در رابطه با اصلاح وضعیت مالیاتی جلساتی را داشتیم و وعده‌های خوبی نیز در این زمینه داده شد اما متاسفانه فرد مورد نظر را عوض کردند و این موضوع باعث می‌شود بسیاری از صحبت‌های ما به هیچ تبدیل شود.

رییس صنف فناوران رایانه تهران در پایان ابراز امیدواری کرد و افزود: امیدواریم دولت در سال ۹۳ بازار را نسبت به قبل بسنجد تا در مورد این صنف بی‌انصافی صورت نگیرد. در زمینه مالیات معتقدیم همه باید مالیات بدهند اما باید سیستم مالیاتی کشور با دقت بیشتری این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

منبع

چرا کوکی‌های اینترنتی خطرناک می‌شوند؟

ممکن است برای شما نیز این موضوع اتفاق افتاده باشد که در حین بازدید از یک سایت مجبور به قبول کردن پیغام "نصب کوکی‌های مورد نظر" شوید. اما در حقیقت کوکی‌های اینترنتی چه می‌کنند؟


به گزارش ایتنا از ایسنا، اکثر کوکی‌های اینترنتی به طرز باورنکردنی ساده هستند. این فناوری دنیای وب از سال ۲۰۰۰ به‌علت نگرانی‌های حریم خصوصی به موضوع داغ رسانه‌ها تبدیل شد و هنوز هم بحث پیرامون مسائل امنیتی مربوط به آن وجود دارد.
از سوی دیگر، کوکی‌ها ابزارهایی هستند که وب‌نوردی کاربران را بیش از پیش ساده می‌کنند و تقریبا هر سایت بزرگ و پرکاربر به‌دلیل بهبود سرعت وب‌گردی از آن‌ها بهره می‌گیرد.

کوکی‌ها را معمولا این‌چنین تعریف می‌کنند: «برنامه‌هایی که وب‌سایت‌ها آن‌ها را روی هارد‌دیسک شما ذخیره می‌کنند؛ هر کوکی برروی سیستم کاربران می‌نشیند و اطلاعات مربوط به کاربر و هر آنچه را در وب انجام می‌دهد جمع‌آوری می‌کند.
هر زمان که وب‌سایتی قصد به دست‌آوردن این اطلاعات را داشته باشد، این‌کار را توسط کوکی ذخیره‌شده روی سیستم شما انجام خواهد داد».

مسلله این است که هیچ‌یک از مواردی که در این تعریف آمده است، درست نیستند. کوکی‌ها برنامه نیستند و نمی‌توانند مانند آن‌ها اجرا شوند و در نتیجه قابلیت جمع‌آوری اطلاعات را به خودی خود ندارد.

به علاوه قادر به جمع‌آوری هرگونه اطلاعات شخصی از روی سیستم شما نخواهند بود. به این ترتیب می‌توان تعریف دقیق‌تری از کوکی ارائه کرد: «هر کوکی قطعه متنی‌ای است که یک سرور وب می‌تواند آن را روی هارد‌دیسک شما جاسازی کند.
کوکی‌ها به مدیر وب‌سایت امکان می‌دهند اطلاعاتی را روی سیستم کاربران ذخیره کرده و در صورت نیاز آن‌ها را استخراج کند. این اطلاعات به‌صورت جفت‌های نام – مقدار (Name-Value) ذخیره می‌شوند.»

برای مثال یک سایت ممکن است یک شناسه منحصر به‌فرد را برای هر بازدید‌کننده در نظر بگیرد و این شناسه را توسط یک فایل کوکی روی سیستم وی ذخیره کند.

ادامه مطلب را ببینید

ادامه نوشته

یك سوم كاربران IE در معرض خطر قرار دارند

مایكروسافت روز جمعه اعلام كرد كه IE ۱۰ و IE ۹ حاوی یك آسیب‌پذیری اصلاح نشده هستند كه در حال حاضر هكرها در حال سوء استفاده از آسیب‌پذیری IE ۱۰ می‌باشند.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، یك سخنگوی مایكروسافت دیروز اعلام كرد كه این شركت از حملات محدود و هدفمندی علیه IE ۱۰ آگاه شده است و تحقیقات اولیه این شركت نشان می‌دهد كه IE ۹ و IE ۱۰ تحت تأثیر آسیب‌پذیری مربوطه قرار دارند.

این بدان معناست كه تقریباً یك سوم از كاربران IE در معرض خطر قرار دارند.
این حملات بخشی از كمپینی هستند كه اعضای فعلی و سابق ارتش آمریكا را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش Web analytics vendor Net Applications، حدود ۱۵.۳% از كل كاربران IE از IE ۹ استفاده می‌كنند و این در حالی است كه كاربرانی كه از IE ۱۰ استفاده می‌كنند حدود ۱۵.۹% از كل كاربران این مرورگر را تشكیل می‌دهند، كه مجموع این دو گروه به ۳۱.۲% از كل كاربران IE می‌رسد.

گزارش شركت Websense حاكی از این است كه این آسیب‌پذیری جدید كه تا كنون اصلاح نشده است، ممكن است از حدود سه هفته پیش (بیستم ژانویه) مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد.

مایكروسافت به كاربران خود توصیه كرده است كه مرورگز خود را به IE ۱۱ ارتقاء دهند، اما این كار برای كاربران ویندوز ویستا امكان‌پذیر نیست و این سیستم عامل قادر به اجرای IE ۱۰ و IE ۱۱ نمی‌باشد. اغلب كاربران ویندوز ویستا از IE ۹ استفاده می‌كنند.

البته نكته مثبت این است كه تعداد كمی از كاربران ویندوز از ویستا استفاده می‌كنند و كاربران این سیستم عامل تنها ۳.۶% از كل كاربران ویندوز را تشكیل می‌دهند.

هنوز از زمان ارائه اصلاحیه برای این آسیب‌‎پذیری اطلاعی در دست نیست.

منبع

اینترنت سالم می شود

دبیر شورایعالی فضای مجازی از تدوین و بررسی طرح جامع اینترنت سالم در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: این طرح پس از تدوین، برای تصویب نهایی به شورایعالی فضای مجازی ارسال می شود.

محمدحسن انتظاری یکی از مباحث اساسی کشور در راستای گسترش هویت اسلامی اینترنتی را رویکرد فضای مجازی سالم عنوان کرد و گفت: در این راستا طرح فضای مجازی سالم در دستور کار شورایعالی فضای مجازی قرار گرفته است.

وی یکی از بحث های مهم این طرح را نظام جامع پالایش حوزه فضای مجازی برشمرد و گفت: برای تدوین نظام جامع اینترنت سالم اعضای فرهیخته ای در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی در حال تهیه سیاست راهبردی این بخش هستند که پس از تدوین نهایی به صحن شورایعالی فضای مجازی برده می شود.

انتظاری با بیان اینکه در این طرح، 7 زیرنظام جامع مانند پالایش، محتوا و آموزش دیده شده است در پاسخ به مهر، طرح اینترنت سالم را طرحی متفاوت از اینترنت پاک که در دولت دهم مطرح شده بود عنوان کرد و گفت: در این طرح مجموعه ای از چند نظام پیاده سازی خواهد شد.

دبیر شورایعالی فضای مجازی در پاسخ به مهر در مورد آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: هم اکنون مصوبه شورایعالی فضای مجازی برای شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات ابلاغ شده است و این وزارتخانه ظرف یک ماه آینده زمان خواهد داشت تا سیاستهای تعرفه ای این شبکه، نحوه رقابت پذیر بودن و سیاستهای رقابتی آن را در قبال سایر شبکه های موجود در کشور به مرکز ملی فضای مجازی ارائه کند.

وی با تاکید براینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف به تکمیل زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات است گفت: در این زمینه نحوه تامین پهنای باند دسترسی به اینترنت و شرایط مرتبط با این شبکه باید از سوی وزارت ارتباطات ارائه و به الزامات پاسخ داده شود.

منبع